Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie...
Data publikacji: 2014-01-19, Data modyfikacji: 2014-01-22
Tagi:
mzk autobus mpk poznań testy rozkład jazdy
Krótkie streszczenie artykułu:
Od 16 stycznia możemy zobaczyć na liniach miejskich w Koszalinie nietypowy jak na nasze warunki autobus. Jest to Solaris Urbino, który zalicza się do klasy midi i jest wypożyczony z poznańskiego MPK.
Kategoria:
Wiadomości
Rozkład jazdy MZK PKP PKS
Treść:
Wyjaśnienie zielonej niespodzianki.Od 16 stycznia możemy zobaczyć na liniach miejskich w Koszalinie nietypowy jak na nasze warunki autobus. Jest to Solaris Urbino, który zalicza się klasy midi i jest wypożyczony z poznańskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W przeszłości Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie testował pojazdy o takim metrażu w 2006 r. Po prawie ośmiu latach zdecydowano powrócić do koncepcji mniejszych autobusów. Pojazd wyznaczono do obsługi linii 13 i 17, gdyż już od dłuższego czasu były plany z wprowadzeniem tam mniejszych pojazdów. "Jamnik", bo tak nazywane są produkty firmy Solaris (za sprawą zielonego loga-jamnika na masce pojazdu) ma 8,6 metra długości i 2,4 metra szerokości, czyli jest węższy niż standardowe autobusy o 10 centymetrów.
Cechy techniczne pojazdu.Autobus pomieści 51 osób, z czego 13 miejsc jest siedzących. Takie wyposażenie i kolorystykę wnętrza zażyczyło sobie MPK Poznań przed mistrzostwami Euro 2012. Warto dodać, że autobus jest względnie nowy - został wyprodukowany w kwietniu 2012 r. "Sercem" autobusu jest 6,7-litrowy silnik diesla firmy Cummins o mocy 245 KM. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią Voith Diwa 6.W te zimne dni zdecydowanym plusem autobusu jest bardzo wydajne ogrzewane. Służą do tego dwie 2-stopniowe nagrzewnice i grzejniki konwektorowe (kaloryfery). Nie zabrakło także pełnej klimatyzacji.O bezpieczeństwo pasażerów zadba system ABS, ASR, ESP i hamulec przystankowy nie pozwalający ruszyć pojazdem, dopóki wszystkie drzwi nie zostaną zamknięte. Dla osób ograniczonych ruchowo występuje w autobusie przyklęk prawej strony, która się obniża o około 60 mm oraz ręcznie otwierana rampa dla wózków dziecięcych, czy inwalidzkich. Nie zapomniano także o pasie bezpieczeństwa, by wózek był przewożony jeszcze bezpieczniej. Ciekawostką jest, że tylna oś posiada koła typu "Super Single", czyli są one pojedyncze.
Podsumowując.Koszalińskie MZK będzie testowało autobus Solarisa do 21 stycznia. Po informacjach uzyskanych podczas testów zdecyduje, czy warto zainwestować w takie autobusy.
Serdecznie zapraszamy na nasz fanpejdż na facebooku.
Pozdrawiamy!
Artykuł przygotowali: Michał Kopeć i Piotr Badowski Zdjęcia są własnością intelektualną autorów tekstu.
Opcje dodatkowe
Dodatkowi autorzy:
Michał Kopeć Piotr Badowski
Artykuł sponsorowany:
Standardowy artykuł
Show on front page:
Pokazuj artykuł sponsorowany na stronie głównej
Display in:
Otwórz w tej samej karcie
Dołącz zdjęcia
Zdjęcia:
Pełna treść wiadomości na: 247256 at http://www.mmkoszalin.eu
mmkoszalin.eu, Źródło artykułu: mmkoszalin.eu